Monday, August 22, 2011

hadirnya pelangi.


Assalammualaikum & Hai semua.

pernah tak berada di dalam satu situasi di mana kita kena untuk terus attach & stick kepada sesuatu walaupun jauh di dasar hati kita tahu, ada sesuatu yang akan buat kita tidak lagi mampu stick untuk selamanya. mungkin sebelum ini kita percaya setiap benda, setiap perkara even setiap manusia itu mampu berubah dan pasti lah kita semua menanti kan sesuatu yang lebih baik tapi jika dalam satu masa itu masih sama tetapi kita tetap mampu bertahan, percaya lah itu semua sebab kita masih mengharapkan perubahan berlaku. mungkin kerana kasih, kerana minat, kerana impian, kerana budi. jauh di dalam hati kita letakkan harapan & percaya & ingin kan semua nya mampu & boleh berubah boleh di ubah. tetapi akan sampai satu masa hilang segala rasa suka itu, rasa attach itu. sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui. DIA mengetahui sesuatu yang baik & buruk untuk kita, sesuatu yang kita harapkan & sesuatu yang kita terkilankan. DIA Maha Mengetahui apa yang jauh tersimpan di dalam hati hamba hamba NYA & DIA sentiasa bersama hamba hamba NYA yang berusaha & yang meminta petunjuk dari NYA. jadi, bila Allah dah letak kan titik noktah kepada sesuatu itu, jangan lah kita terlalu menangisi apa yang pergi apa yang hilang. bukan kah Allah pencipta kita? DIA jauh lebih mengetahui apa yang terbaik buat kita semua. percaya lah dengan setiap apa yang berlaku ada hikmahnya. dan hikmah nya terlalu indah.  kenapa kita nak menolak sesuatu hanya kerana rasa yang sementara padahal kadang kadang kehilangan sesuatu itu lah yang terbaik buat kita walaupun bukan di dunia tapi yang lebih penting itu di akhirat kelak. Allah Maha Mendengar. katakan apa sahaja dengan NYA. hati semakin tenang. kadang kadang kita terlalu menangisi sesuatu apabila hilang dari kita sebab kadang kadang kita terlalu lambat untuk tersedar dengan hikmah yang bakal kita rasai kemudian nya. jadi langkah terbaik ada lah sentiasa meminta petunjuk Allah dalam apa jua sekalipun. setiap langkah kehidupan, setiap masalah, setiap dugaan, keinginan masa depan mahupun mengenai perhubungan sesama manusia. Insya Allah. moga ada jalan terbaik buat kita semua. pengalaman hidup setiap hari mengajar aku menjadi lebih kuat & tabah & tenang. sekarang aku semakin jelas dengan apa yang aku mahupun dalam hidup ini. Alhamdullilah. semoga Allah sentiasa bersama kita semua. Insya Allah.

" bila Allah letakkan titik noktah kepada sesuatu dalam kehidupan kita, redha kan. relakan. bisikkan pada hati, belum tiba masanya lagi dan Allah telah pun merencanakan sesuatu yang jauh lebih indah buat ku "


" Seiring waktu berlalu tangis tawa di nafasku
Hitam putih di hidupku jalani takdirku
Tiada satu tersembunyi, tiada satu yang terlupa
Segala apa yang terjadi ENGKAUlah saksinya " 
- Maha Melihat, Opick feat Amanda.

.NazneenNajib.

5 comments:

Mr feckry said...

Allah maha penyayang, dia akan makbulkan setiap doa hamba-Nya. kita bedoa je.

Nadia Jamaludin said...

Barangkali kamu menyukai sesuatu tetapi ia tidak baik bagimu..Barangkali kamu membenci sesuatu tetapi ia baik bagimu..Allah mengetahui apa yang kamu tidak ketahui :)

We planned ,but Allah planned too..And allah is the best planner .BE strong dear (^^)

Syuhada said...

it really makes me realise.
bila Allah sudah meletakkan titik noktah, redha kan. semoga kita tabah menerima :)

milimilo said...

aturan Allah itu lebih indah dari aturan manusia. sentiasa kena ingatkan diri macam tu n belajar utk redha dgn tenang hati. insyaAllah. well said. :')

amier azrul alias said...

erm nk wat camne.
manusia mmg bersikap mcm tu.
diberi sedikit ujian, terus gelabah.
tanpa mengetahui ujian itu adalah baik utk dirinya.
wallahuallam.