Thursday, February 17, 2011

teguran itu sangat perlu bagiku.

Terima kasih kepada yang menegur.
sekurang kurang nya Neen semakin perlu berhati - hati.

Ya kwn-kwn. Neen sebagai manusia biasa. Kelemahan terlalu banyak daripada kehebatan, kelebihan & kesempurnaan. Maafkan Neen. setiap hari ada saja kesilapan Neen buat. Neen tak nafi tu. Tapi Neen percaya tanpa kesilapan kita tak belajar apa-apa. Dan apabila kita jatuh oh baru kita tahu bahawanya kita sudah tersalah & tersilap langkah.

Setiap orang semuanya ingin menjadi lebih baik & dekati yang baik kan?
tipu lah kalau tiada siapa yang nak. Tapi itu semua bukan senang.
Mungkin kita perlu terjatuh, tersadung, terluka, terhiris, barulah kita dapat kecapi kebaikan.
Kalau kita tak nak tersalah langkah, kalau kita risau terlalai seketika, kalau kita bimbang tersasar, jangan takut lah dengan teguran. sebab teguran kan jam loceng terbaik untk diri kita.
kalau kita tersalah langkah, terlalai seketika dan datang nya yang menegur, bersyukur lah.
sekurang kurang nya kita beringat & ada yang mengingatkan.


kepada yang menegur, mungkin gayaku, cara hidupku tidak seindah cara & tidak bersesuaian.
Andai hanya kata kata yang mampu mendorong dan bukan diri ini sendiri, itu sudah mencukupi.

Ketahui lah bahawa untuk menyampaikan kebaikan & jadi yg terlalu sempurna itu bukan lah mudah. Pengorbanan yang sekadar termampu. Pelbagai cara & perlu sentiasa berusahalah aplikasikan pelbagai cara itu untk fix kan kepada keadaan.
Kalau perlu sampai kita terjatuh dulu pun takpelah.
Allah lebih tahu segalanya.

Ambil lah yang baik sahaja dari diri ini kerana itu lah dari Allah SWT & tinggalkan dan tolaklah yang buruk & tidak elok dari diri ini kerana itulah dari kelemahan & kesilapan diri Neen sendiri.

:)

Semoga Allah SWT berkati & rahmati setiap urusan dalam hidup kita semua. Baraka Allah.


Ikhlas, NN.

kecil-kecil, slow slow. Hanya mampu yang termampu. Semoga yang penting dipermudahkan & diberkatiNYA.

Insya Allah.

6 comments:

missaanna.blogspot.com said...

hai neen..i love ur writing here!jz hope u dnt mind to folo my picisan blog jgk there,he :p

missaanna.blogspot.com said...

thanx u dearie neen!

Sizuka said...

mulut orang neen.
take that as compliment. hehe

Pink Princes said...

Yes ur right.. learn for mistake.. hanya org yg syg kan kte jer akan tegur kte.. Syukur masih ada yg syg..

Nadiya Hamed said...

oh my adik neen. i miss you so much. and kakak dah deactivated account fb yea. so anything contact kakak, bbm tau. take care. salam sayang dr kakak :) love!

Mawar Merah said...

Sometimes learning from mistakes can be better and effective than learning from the best. Br la kita sentiasa ingat n berwaspada next time. (^.^)