Monday, July 18, 2011

jauh khayalan ku kau bawa.


kau datang lagi
sekadar
memberi senyuman yang sama
memberi harapan yang sama
kau hanya sentuh terus ke sedalam 
hati ini

tapi sayang
beberapa detik itu kau sepi
kembali hilang
tinggalkan aku keseorangan
dalam penuh persoalan
dengan penuh rasa
yang pasti senyuman itu
janji
seakan akan kembali
bila tiba masanya nanti

semakin hilang
semakin jauh kau pergi
bersama angin itu
tinggalkan aku meratapi
bukan pemergian mu
tapi persoalan ku
soalan yang tiada jawapan
rasa yang tak terungkap ini
siapa kau?

-NazneenNajib.2011


ahhhh. Ya Allah! mimpi lagi rupanya. terbangun terduduk. 
terdiam. jauh benar khayalan ku kau bawa.

Ya Allah. Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui segalanya. aku berserahkan segalanya kepada Mu Ya Allah.
sesungguhnya hanya Engkau yang tahu apa yang terbaik buat hamba hamba Mu Ya Allah.
aku memohon perlindungan dari Mu dan aku memohon petunjuk Mu.

No comments: